مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:24595 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

چه گناهاني باعث مجازات جاوداني مي شود؟
آيات قرآن مجيد درباره عذاب ابدي به چندين گروه اشاره كرده است : 1- كفر : ( ( آن كساني كه كافر شدند و به عقيده كفر مردند البته بر آن گروه است لعنت خدا و ملايكه و تمام مردمان ) ) ، ( بقره ، آيه 161 ) . 2- ستمگري : ( ( آنان را كه كافر و ستمگر شدند هيچ گاه خدا نخواهد آمرزيد و به راهي هدايت ننمايد وگرچه راه جهنم كه تا ابد در آن خواهند زيست و اين براي خدا آسان است ) ) ، ( نسا، آيه 168 ) . 3- نفاق : ( ( خدا مرد و زن از منافقان و كافران را وعده آتش دوزخ و خلود در آن داده . همان دوزخ كيفر آنها كافي است و خدا آنها را لعن كرده و به عذاب ابد مي افكند ) ) ، ( توبه ، آيه 68 ) . 4- تكبر : ( ( پس از هر در به دوزخ داخل شويد كه در آنجا هميشه معذب خواهيد بود و جايگاه متكبران كه دوزخ است بسيار بد منزلگاهي است ) ) ، ( نحل ، آيه 29 ) . 5- تكذيب آيات خدا : ( ( و آنان كه آيات ما را تكذيب كردند، آنها اهل آتش دوزخ و در آن مخلدند و آن جا بسيار بد منزلگاهي است ) ) ، ( تغابن ، آيه 10 ) . 6- قتل عمد : ( ( هر كس مومني را به عمد بكشد مجازات او آتش جهنم است كه در آن جاويد معذب خواهد بود .خدا بر او خشم و لعن كند و عذابي بسيار شديدمهيا سازد ) ) ، ( نسا، آيه 93 ) . 7- تجاوز از حدود الهي : ( ( هر كه نافرماني از خداو رسول كند و تجاوز از حدود الهي نمايد او را به آتشي در افكند كه هميشه در آن معذب است و همواره در عذاب ذلت و خواري خواهد بود ) ) ، ( نسا،آيه 14 ) . 8- دشمني با خدا و رسول : ( ( آيا نمي دانند كه هر كس با خدا ورسولش به دشمني برخيزد آتش دوزخ كيفر دايمي او است و اين به حقيقت ذلت و خواري بزرگ است ) ) ، ( توبه ، آيه 63 ) . 9- احاطه بدكرداري : ( ( آري ، هركس اعمالي زشت اندوخت و كردار بد به او احاطه نمود، چنين كس اهل دوزخ است و در آن آتش به عذاب جاويد گرفتار خواهد بود ) ) ، ( بقره ، آيه 81 ) . 10- رباخواري : ( ( .. خداوند تجارت را حلال كرده و ربا را حرام . هر كس پس از آن كه پند و اندرز كتاب خدا بدو رسيد از اين عمل ( ربا خوردن ) دست كشد، خدا از گذشته او در گذرد و عاقبت كار او با خداي مهربان باشد وكساني كه از اين كار دست نكشند آنان اهل جهنم اند و در آن جاويد معذب خواهند بود ) ) ، ( بقره ، آيه 275 ) . 11- دوستي و همكاري با دشمنان اسلام : ( ( .. با آن كه اهل كتاب مدعي ايمانند، باز بسياري از آنها را خواهي ديد كه باكافران ( بت پرست و منكران ) دوستي مي كنند و ذخيره اي كه براي خود پيش مي فرستند و آن غضب خدا است بسيار بد ذخيره اي است و براي آنها دردوزخ عذاب جاويد خواهد بود ) ) ، ( مايده ، آيه 80 ) . 12- شرك : ( ( مشركان رانرسد كه مساجد خدا را تعمير كنند در صورتي كه به كفر خود شهادت مي دهند، خدا اعمالشان را نابود خواهد گردانيد و در آتش دوزخ آنها جاويدو معذب خواهند بود ) ) ، ( توبه ، آيه 17 ) . 13- گناه پيشگي : ( ( كساني كه مرتكب اعمال بد شدند به قدر همان اعمال مجازات شوند و به خواري ورسوايي در افتند و ايمني از عذاب خدا نيابند، گويي روي سياه آنها قطعه اي از شب ظلماني است . آنان اهل آتش دوزخ و در آن هميشه معذب اند ) ) ، ( يونس ، آيه 27 ). ;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.